Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EPG (Xmltv version 2) - nyare tvwidget

Tråden skapades och har fått 326 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-09-15 20:51

Mycket bra, men... Jag saknar BBC Prime

Ursprungligen av gunek:

Mycket bra, men... Jag saknar BBC Prime

Jag är inte inblandad i kanalutbudet, det sköts helt av herrarna bakom tablåservern tv.swedb.se - Hem . Lägg ett inlägg i forumet där och be snällt om BBC Prime (eller varför inte alla BBC-kanaler), de kan säkert hjälpa dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-15 20:58

Hos mig stannar det vid "Laddar ner kanaler..."

På framsidan står det (t ex) "Kanalen med id tv4.se hittades inte Den kanske har döpts om. Click to remove"

Ursprungligen av slugger:

Hos mig stannar det vid "Laddar ner kanaler..."

På framsidan står det (t ex) "Kanalen med id tv4.se hittades inte Den kanske har döpts om. Click to remove"

Glöm vad jag sa om zipfil, jag har fått samma fel på en annan dator. Jag är tämligen säker på att det beror på att jag nånstans kastar filen med alla kanaler i, och om man råkar sakna internet just då så får man självklart inte hem nån ny fil. Ska se till att reda ut det där.

Om fler råkar ut för samma sak, säkerställ att ni har tillgång till internet. Tryck sedan T, så visas ett timglas i översta högra hörnet (utom på tiger, där visas ingenting). När timglaset försvinner (Tiger: eller efter en stund) ska kanalerna vara tillbaka. Om inte, göm och visa dashboard så ska de dyka upp igen.

Samma här...

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Samma här...

Prova klicka till på widgeten och tryck på tangenten T. Ett timglas visas i översta högra hörnet under tiden tablåerna laddas ner. Hjälpte det?
Du får gärna också zippa ihop widgeten och skicka mig så ska jag se om jag kan se nåt skumt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-15 21:31

Nu finns det alternativa skins
Men kanal 9 syns inte så bra mot den bakgrunden. Men det gör inget
Tack!

Yes!!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-15 22:07

Fungerar bara bra. Tack för ditt fina program.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-09-15 22:24

Lovely! Nu har jag stängt Xmltv och kör med EPG.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-15 23:41

Jag var tvungen att köra ~/Library/Widgets/EPG.wdgt/helpers/installgrabber.php för att få senaste versionen att fungera, annars hängde det sig bara enligt inlägg #94 ovan. Xmltv installerades alltså inte automatiskt.

Ursprungligen av slugger:

Jag var tvungen att köra ~/Library/Widgets/EPG.wdgt/helpers/installgrabber.php för att få senaste versionen att fungera, annars hängde det sig bara enligt inlägg #94 ovan. Xmltv installerades alltså inte automatiskt.

Kan du zippa ihop widgeten och maila den till mig? (Eller gå in i EPG.wdgt-mappen och maila bara error.log, det är bara den filen jag är intresserad av.)
gustav.axelsson | gmail.com

Mina ikoner till kanalerna har försvunnit
What to do?

Ursprungligen av velvetglove:

Mina ikoner till kanalerna har försvunnit
What to do?

Kolla i ~/Library/Xmltv/logos
Öppna nån av filerna där i en texteditor och klistra in innehållet i ett inlägg här (om det står nån text i filerna vill säga). Ta sen bort alla filerna, ta fram widgeten och tryck T så tror jag att du ska få ner nya loggor.

Yaaaay, tack så mycket!!!

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-10-18 21:39

Nån som vet varför inte tablån för TV7 stämmer?

Den som ligger på .tv.nu stämmer, men det som visas i widgeten stämmer inte.

Känns märkligt att det finns två olika källor för samma kanal.

Bara för att göra det ännu mer störigt så finns det inga uppgifter alls för den kanalen i EPGn i min digitalbox (Tele2).

Ursprungligen av hugin:

Nån som vet varför inte tablån för TV7 stämmer?

Den som ligger på .tv.nu stämmer, men det som visas i widgeten stämmer inte.

Känns märkligt att det finns två olika källor för samma kanal.

Bara för att göra det ännu mer störigt så finns det inga uppgifter alls för den kanalen i EPGn i min digitalbox (Tele2).

Det kan inte vara därför att NonStop Television (ägarna) håller på att göra om den till en betalkanal, med ett annat programinnehåll? De kanske är mitt upp i det och det är därför det inte stämmer... Bara en tanke.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-10-19 09:06
Ursprungligen av Capeman:

Det kan inte vara därför att NonStop Television (ägarna) håller på att göra om den till en betalkanal, med ett annat programinnehåll? De kanske är mitt upp i det och det är därför det inte stämmer... Bara en tanke.

Mycket möjligt, det är inget jag känner till. Men det har varit så ända sedan vi skaffade kanalen för 2 veckor sedan.

Det känns konstigt att de kan köra två olika tablåer så länge. Sänder de båda tablåerna också?

Ursprungligen av Capeman:

Det kan inte vara därför att NonStop Television (ägarna) håller på att göra om den till en betalkanal, med ett annat programinnehåll? De kanske är mitt upp i det och det är därför det inte stämmer... Bara en tanke.

Om det är så att Nonstop köpt TV7 så kan det mycket väl vara därför det strular, då övriga Nonstop-kanaler mig veterligen är borttagna fortfarande. Se: Xmltv Sverige: Stopp för Nonstop

Jag lägger in ett inlägg tv.swedb.se-forumet, så får vi se vad de säger. Antagligen så försvinner TV7 tills Nonstop fixat till sina tablåer, precis som de andra kanalerna.

Ursprungligen av gusax840:

Om det är så att Nonstop köpt TV7 så kan det mycket väl vara därför det strular, då övriga Nonstop-kanaler mig veterligen är borttagna fortfarande. Se: Xmltv Sverige: Stopp för Nonstop

Jag lägger in ett inlägg tv.swedb.se-forumet, så får vi se vad de säger. Antagligen så försvinner TV7 tills Nonstop fixat till sina tablåer, precis som de andra kanalerna.

Kanalen har i alla fall försvunnit från Telias utbud, just därför att den blivit betalkanal.

Ursprungligen av Capeman:

Kanalen har i alla fall försvunnit från Telias utbud, just därför att den blivit betalkanal.

Det har jag missat, men så är det säkert.

Nu är TV7 försvunnen från tablåservern också. Ni som har TV7 i er kanallista kommer få klicka på det käcka meddelandet "Click to remove" eftersom jag tydligen glömt översätta det till svenska

TV7 saknar för övrigt epg-data både hos Boxer och Canal Digital, utöver redan nämnda Tele2.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-10-19 09:40
Ursprungligen av gusax840:

TV7 saknar för övrigt epg-data både hos Boxer och Canal Digital, utöver redan nämnda Tele2.

Jag antar att boxarna inte heller godtar mailade EPG-filer, så jag antar att det stämmer det där med att det är Nonstop som ligger bakom strulet.

Ursprungligen av hugin:

Jag antar att boxarna inte heller godtar mailade EPG-filer, så jag antar att det stämmer det där med att det är Nonstop som ligger bakom strulet.

Mailade epg-filer?

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-10-30 20:58
Ursprungligen av gusax840:

Mailade epg-filer?

Jag läste länken du postade: Xmltv Sverige: Stopp för Nonstop

Vet inte vad problemet är, men idag funkar inte min alls.
Den visade bara tiderna från när jag senast kollade på den igår kväll. Därför startade jag om den och då sa den bara att den inte kunde ladda kanalen, på alla kanaler. Såg då att jag inte hade senaste versionen och laddade då ned senaste och installerade och nu är bara alla kanaler tomma, ingen text alls när man öppnar den.

Någon som har någon idé vad jag kan försöka för att få den att vakna?

Låter som att nedladdningen av tablåer upphört att fungera. Prova klicka till på widgeten och tryck T. När timglaset försvinner ska tablåerna vara tillbaka. Funkade det?

Ursprungligen av gusax840:

Låter som att nedladdningen av tablåer upphört att fungera. Prova klicka till på widgeten och tryck T. När timglaset försvinner ska tablåerna vara tillbaka. Funkade det?

Indeed it did! Thanks, du är guld!

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-10-22 20:24
Ursprungligen av gusax840:

Låter som att nedladdningen av tablåer upphört att fungera. Prova klicka till på widgeten och tryck T. När timglaset försvinner ska tablåerna vara tillbaka. Funkade det?

Fungerade utmärkt för mig

Nu när Viasat Sport-paketet döpts om, hur tar jag bort de gamla? De finns inte kvar i listan utav program som kan tas bort och läggas till!

Bevaka tråden