Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EPG (Xmltv version 2) - nyare tvwidget

Tråden skapades och har fått 326 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Min 20090915 verkar inte själv fatta att det finns en uppgradering, men jag är glad ändå! Hoppas "laddar ner kanaler"-problemet äntligen är borta.

Ursprungligen av johannordholm:

Min 20090915 verkar inte själv fatta att det finns en uppgradering, men jag är glad ändå! Hoppas "laddar ner kanaler"-problemet äntligen är borta.

Tack för infon, jag provade innan och fick upp meddelandet själv. Dock sker inte kollen första gången man startar widgeten (om man tex nyss loggat in eller startat datorn), utan det sker gång 2 och framåt. Intressant nog så kan det möjligen bero på en bugg i Dashboard som jag upptäckte när jag höll på med Xmltv-widgeten för nåt år sen... de har nog fixat den nu då

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-07 12:12

Jag fick också använda länken för att få den nya versionen.

Yes!!

  • Medlem
  • Nykvarn
  • 2008-12-22 19:37

Är det bara jag som har problem med SVT1. Jag har ingen tablå alls på SVT 1 idag.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-12-22 21:40
Ursprungligen av zlop:

Är det bara jag som har problem med SVT1. Jag har ingen tablå alls på SVT 1 idag.

Om det bara är du vet jag inte, men jag har inget problem iaf.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-22 22:28

Np.

Yes!!

  • Medlem
  • Nykvarn
  • 2008-12-23 14:11

Trycker jag på SVT1-ikonen så får jag upp tablån. Men i "standard-läge" där man ska se vad som går på tv just nu på alla kanaler man har i listan, så ser jag alla kanaler utom just SVT1.

Finns det någon lösning på det?

Ursprungligen av zlop:

Trycker jag på SVT1-ikonen så får jag upp tablån. Men i "standard-läge" där man ska se vad som går på tv just nu på alla kanaler man har i listan, så ser jag alla kanaler utom just SVT1.

Finns det någon lösning på det?

Klicka till på klockan överst i widgeten och tryck på T-tangenten. Vänta i 10 sek eller nåt (beror på hur många kanaler du har i listan samt hur snabb internetuppkoppling du har), om inte programmen dykt upp automatiskt så stäng av widgeten och sätt på den igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-10 15:00

Tack, jag ska se vad som händer om jag rensar upp de filerna lite (jag hittade alla).

Ny version 20090131 ute för den intresserade!

Beskrivning av ny funktionalitet och rättade buggar här: http://epgwidget.blogspot.com/2009/01/epg-version-20090131.html

Relevant screenshot av ny funktionalitet här:

Direktlänk här:
http://epgwidget.googlecode.com/files/EPG20090131.zip

Synpunkter och/eller konstruktiv kritik på baksidans nya bredare utseende välkomnas.

Jag får inte epg att funka på min fars 2,0 ghz alu-MacBook. Se bild. Jag kan inte komma åt baksidan, jag kan inte påverka någonting!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-02-28 11:36

Min blir inte bredare utan klipps rakt över med bibehållen gammal bredd

Ursprungligen av blueser:

Min blir inte bredare utan klipps rakt över med bibehållen gammal bredd

Samma här...

Ursprungligen av henkebarn:

Jag får inte epg att funka på min fars 2,0 ghz alu-MacBook. Se bild. Jag kan inte komma åt baksidan, jag kan inte påverka någonting!

Prova ladda ner nyaste versionen och se om det hjälper. Om felet kvarstår (eller du redan har senaste versionen), zippa ihop widgeten och maila den till mig så ska jag se om jag kan hitta felet.

OBS: Om din far skulle råka köra nån förhandsversion av Snow Leopard så funkar enligt uppgift widgeten ej, och jag har ingen aning om varför ännu. Så garantin gäller inte Snow Leopard.

Ursprungligen av gusax840:

Prova ladda ner nyaste versionen och se om det hjälper. Om felet kvarstår (eller du redan har senaste versionen), zippa ihop widgeten och maila den till mig så ska jag se om jag kan hitta felet.

OBS: Om din far skulle råka köra nån förhandsversion av Snow Leopard så funkar enligt uppgift widgeten ej, och jag har ingen aning om varför ännu. Så garantin gäller inte Snow Leopard.

Tjenis!

Det är senaste versionen utav widgeten. MacBooken är en 2.0 ghz unibody. 10.5.6.

Ska prova in- och utloggning.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-03-01 14:40

Verkar ha släppt efter en ut/in-loggning

Ni som har problem med att baksidan klipps rakt av, vad har ni för datorer (processorhastighet, ramminne)? Om ni hugger tag i widgeten (den synliga delen) och drar den aldrig så lite åt vilket håll som helst, visas hela baksidan då?

Ursprungligen av gusax840:

Ni som har problem med att baksidan klipps rakt av, vad har ni för datorer (processorhastighet, ramminne)? Om ni hugger tag i widgeten (den synliga delen) och drar den aldrig så lite åt vilket håll som helst, visas hela baksidan då?

Hjälpte med ut- och inloggning för mig också. Hjälpte inte att dra i widgeten. I övrigt har jag widgeten på en MacBook (Late 2007) med 2 GHz Core 2 Duo, 1 GB RAM och OS X 10.5.6.

För mig så började den funka efter två dagar, lät den bara vara och sen så funkade den plötsligt idag. Har en MB (Late 2006) med 2 GHz Core 2 Duo, 2 GB RAM och OS X 10.5.6.

Är det nyinstallation av widgeten för herrarna, eller är det plötsligt stopp en vacker dag?

Inga andra program som precis installerats? Typ Safari 4 betan eller nåt? Den har iofs jag också installerat, och det funkar här.

det är nyinstallation för min far. Funkar efter omstart

Ursprungligen av henkebarn:

det är nyinstallation för min far. Funkar efter omstart

Udda det där... förutsatt att du inte laddade ner en ny widget utan har kvar den som strulade (och efter omstart plötsligt fungerade) - kan du inte zippa ihop den då och maila till mig?
gustav.axelsson snabel-a gmail.com

Det dumma är att farsan fick tillbaks sin dator samma dag, så nej tyvärr inte.

Men nu laddar inte min widget hem kanalernas tablåerna. Ska har varit så sedan igår. Har inte omstartat, men ska prova det senare.

Ursprungligen av henkebarn:

Det dumma är att farsan fick tillbaks sin dator samma dag, så nej tyvärr inte.

Men nu laddar inte min widget hem kanalernas tablåerna. Ska har varit så sedan igår. Har inte omstartat, men ska prova det senare.

Har du provat klicka till på widgeten och sedan trycka T? Eller är det möjligen så att tablåerna är tillbaka idag?

Och bara för att bekräfta att det inte är något generellt problem så funkar det finfint här!

Verkar som att Safari 4 beta medför en del bieffekter:
- Dashboard cachar alla filer, så nya kanaler dyker inte upp förrän man startar om datorn, loggar ut eller startar om Dashboard (killall -9 Dock). Samma problem kommer uppstå vid installation av ny version av widgeten, den gamla versionen kommer vara kvar i minnet tills någon av de tre nyss nämnda åtgärderna vidtas.
- Kanallistan på baksidan verkar scrolla med nån form av acceleration, så man når botten nästan direkt om man inte scrollar jätteförsiktigt.

Uppdaterade precis EPG-widgeten, den funkar nu mycket bättre i Safari 4: http://epgwidget.blogspot.com/2009/05/epg-version-20090531.html
Direktlänk till filen http://epgwidget.googlecode.com/files/EPG20090531.zip

Fortfarande kvarstår problemet att Dashboard cachar alla filer, så om ni efter uppgradering ej märker nån skillnad så prova att starta om Dock eller logga ut och logga in igen.

Widgeten startar inte (för mig iaf) i senaste mac os uppdateringen 10.5.8. Ska fixa.

Ursprungligen av gusax840:

...startar inte i 10.5.8...

Här funkar den i 10.5.8.

Ursprungligen av gusax840:

Widgeten startar inte (för mig iaf) i senaste mac os uppdateringen 10.5.8. Ska fixa.

Falskt alarm, det var min "utvecklingsmiljö" som ställde till det. Använder inte Dashcode.

Ska ändå se till att ta mig i kragen och lägga ut den nya uppdateringen så scrollningen funkar igen i Safari 4. Jag fixade det sist, och sen uppdaterades Safari så det gick sönder igen

Bevaka tråden