Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod nano - Vad tycker ni?

Tråden skapades och har fått 299 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-09-07 21:00

Själv tycker jag den ser lyckad ut frågan är bara hur den ser ut i verkligheten men redan nu har jag i planer att skaffa den så fort den finns i affären så man får först se på den. den ser intressant ut tycker jag och är riktigt sugen!!!

Bye bye iPod Mini

Se här!

iPod nano - Vad tycker ni?

Ipod Nano 2Gb 1995:-
4Gb 2495:-

42grams
90 x 40 x 6,9mm

Rätt lätt!

Den finns i svart och vit

iPod nano
iPod mini is most popular MP3 player in world
"Today we're replacing it."
Thinner than #2 pencil
Has click wheel
1000 songs
80% smaller than original iPod
Nano is 62% smaller than mini
Hold switch on top
No headphone port
Smaller than every competitor
Smaller than razy phone
Color screen
1/3 size of Motorola RAZR
Headphone port and dock connector on bottom
25k photos on screen
Very high res
New clock is analog
As many world clocks as you want
Dark at nighttime
Games calendars new stopwatch and lap timer!
Screen lock
42 grams. 1.5 ounces - less than 8 quarters
USB 2
14 hr battery
White is signature color
We have 2nd color - Black
1st model 4gb 1000 songs $249
2nd model 2gb 500 songs $199
Available today

Accessorize - $29 each - Dock, Lanyard headphones, armband, Silicone skins
Chrome back
New commercial

Beställd! 2 Gb vit.

Till salu: Blå oöppnad (plasten är orörd på kartongen) iPod mini med Creative HQ-1700 hörlurar (också oöppnade) 1799:-

/stefan

Nu finns det iPod som passar dom flesta.

Fy fasen vad snygg! Vill ha!

Ingen studentrabatt hos mecenat eller studentkortet, men det kanske kommer imorgon. Då skickar jag iväg en beställning.

• Oregistrerad
  • 2005-09-08 09:42

Studentrabatt hos Mecenat Apple Store

Ursprungligen av Mats Börjesson:

Ingen studentrabatt hos mecenat eller studentkortet, men det kanske kommer imorgon. Då skickar jag iväg en beställning.

Studenrabatten ligger upp på www.mecenat.se/apple

1 835 SEK för 2GB

2 295 SEK för 4GB

Mvh Jonas Levin

• Medlem
  • 2005-09-08 21:00
Ursprungligen av Jonas Levin:

Studenrabatten ligger upp på www.mecenat.se/apple

Yes!!! Bra!

• Medlem
  • Eksjö
  • 2005-09-07 20:57

Väntar också på möjligheten till studentrabatt. Då blir det nog en beställning

studentrabatt

Ursprungligen av Rohan:

Väntar också på möjligheten till studentrabatt. Då blir det nog en beställning

verkar som studenrabatt är aktiv, trots att det står samma pris.

beställde just en ipod nano 2gb (svart)

så här blev beställningsbekräftelsen som jag fick via mail:

Laddare : 202.00
Ipod nano: 1468.00
Moms @ 25.00% : 417.50
Summa: 2087.5

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-09-07 21:04

Men satan, skickade just en beställning på en iBook och en Ipod mini..bara hoppas 1400 kr tillbaka kampanjen inte kommer gälla nano då, isf blir jag syyyyyyr.

• Oregistrerad
  • 2005-09-07 21:33

Hur är det med batteritiden?

Ursprungligen av ohls:

Hur är det med batteritiden?

Kolla ovan. 14 timmar.

• Oregistrerad
  • 2005-09-07 21:38

Jag som är blind

iPod nano Lanyard Headphones var coola.

Sålde min iPod Mini 6GB på 10min över MSN. Nano verkar sjukt galet najs and I'm getting one!

Ja, iPod nano kommer att sälja kopiöst bra, det kan jag lova. (Men jag har en känsla av att folk inte längre är lika sugna på att argumentera mot, inte som på iPod och iPod mini-tiden... )

• Oregistrerad
  • 2005-09-07 22:55

Provar att återigen fråga: hur troligt är det att den kommer att levereras inom tre dagar som det står på apples hemsida? är det mer troligt med tre veckors leveranstid?

• Oregistrerad
  • 2005-09-07 23:07
Ursprungligen av oskarrr:

Provar att återigen fråga: hur troligt är det att den kommer att levereras inom tre dagar som det står på apples hemsida? är det mer troligt med tre veckors leveranstid?

Jag skulle tro att det står nåt i stil med "skickas inom 3 dagar", inte levereras. Själva leveransen brukar ju ta sin tid när vi talar Apple...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 23:08

Det kommer nog att bli en Nano för min del, helt klart! Ruskigt snygg lite manick..
Dock hade jag även hoppats lite på en videopod, men men, man kan inte få allt..

• Oregistrerad
  • 2005-09-07 23:10

Är iPod Nano en mindre variant av iPod Photo? Jag menar, kan man visa bilder på TV:n? Jag kan inte hitta nån info om att det skulle gå. Nån som vet?

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-07 23:10

nejdå leveransen kan vara fruktansvärt snabb när det gäller apple också. Fick ett paket från dom på 21 timmar en gång.

När det gäller nanon så har det växt fram ett väldigt stort habegär nu. Synd att man inte har råd för tillfället. Jag får spara och sen köpa mig en. För ha en det ska jag

• Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-09-07 23:14

Najs!
Ska skaffa mig en sån där när min mini har spelat ut sin roll...

Är dock lite besviken över batteritiden, "bara" 14h? De flesta flash-spelare har ju batteritider över 30h?

Ursprungligen av oskich:

Najs!
Ska skaffa mig en sån där när min mini har spelat ut sin roll...

Är dock lite besviken över batteritiden, "bara" 14h? De flesta flash-spelare har ju batteritider över 30h?

njae...är det inte så att apple snarare är mer ärliga i sina i sina specar... finns ju tillverkare som menar att 1GB är över 1000 låtar och att de har 50h batteritid... men gäller enbart om man spelar låtar i skitformat...spelar man mp3 brukar batteritiden vara betydligt sämre....

• Medlem
  • Ale
  • 2005-09-08 11:14
Ursprungligen av 509blkl:

njae...är det inte så att apple snarare är mer ärliga i sina i sina specar... finns ju tillverkare som menar att 1GB är över 1000 låtar och att de har 50h batteritid... men gäller enbart om man spelar låtar i skitformat...spelar man mp3 brukar batteritiden vara betydligt sämre....

Finns det ngt format som rekommenderas istället för mp3 på ipoden?

• Medlem
  • 2005-09-08 11:29
Ursprungligen av j0ppe:

Finns det ngt format som rekommenderas istället för mp3 på ipoden?

Itunes använder acc

• Medlem
  • Ale
  • 2005-09-08 12:29
Ursprungligen av stiko:

Itunes använder acc

ursäkta för OT, mina låter på hårddisken är i mp3. hur gör man om dom till acc? för det kan väl inte ske automatiskt, för annars förstår jag inte "spelar man mp3 brukar batteritiden vara betydligt sämre"

Ursprungligen av j0ppe:

ursäkta för OT, mina låter på hårddisken är i mp3. hur gör man om dom till acc? för det kan väl inte ske automatiskt, för annars förstår jag inte "spelar man mp3 brukar batteritiden vara betydligt sämre"

Gör för guds skull inte om Mp3or till AAC. Då komprimerar du dom ju en gång till - och tappar massvis med kvalité.

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-09-08 13:22
Ursprungligen av southtown:

Gör för guds skull inte om Mp3or till AAC. Då komprimerar du dom ju en gång till - och tappar massvis med kvalité.

Visst, du kommer att tappa kvalité mot orginalet, det är nästan oundvikligt, men det är inte alls säkert att det är massvis. Det beror helt på hur codec:arna samverkar.
Men rent principiellt kan konstateras att om du vid uppspelning av MP3:n kan återskapa den ursprungliga låten perfekt (vilket är _mycket_ otroligt), så kommer du inte att tappa nån kvalité alls.

Med smart signalbehandling kan du dessutom minimera den kvalitétsförlust du drabbas av. Att det sen är ett inte helt enkelt problem är en helt annan sak.

Men nog om det:
En Nano vore helt klart coolt. Den har den feature jag saknat på min shuffle. Man kan se vad låten heter när man hör en som är bra.

Bevaka tråden