- HankPank
- Medlem ●
Nä. Men FW-sladden skickas inte med i paketet - den är extra tillbehör...
Kan man vara säker på det? Det står verkligen bara USB 2.0. På vanliga iPoden står det "USB 2.0 eller FirwWire (separat kabel)". Vet någon hur det verkligen står till?
Kan man vara säker på det? Det står verkligen bara USB 2.0. På vanliga iPoden står det "USB 2.0 eller FirwWire (separat kabel)". Vet någon hur det verkligen står till?
OK. Jag var kanske lite snabba att tala om "sanningen", kanske har de övergett FW?
Den senaste generatinen vanliga iPods och iPod mini har iaf FW-stöd men ingen kabel i kartongen.
/M
Från TechSpec:
"Mac system requirements
Macintosh computer with USB port (USB 2.0 recommended)"
Är Firewire-anslutning borta?
Enligt jämförelsetabellen i techspecen på apple.com står det tydligt att Nano och Shuffle kör på USB 2.0 medan stora iPod klarar både USB och FW. Däremot under "Power and Battery" längre ner på sidan påstås det att man kan ladda nanon via USB eller FireWire.
vad innebär "nano" - uselt namn tycker jag. de andra har ju varit så självklara (ipod mini, ipod shuffle, ipod ohoto) nej, inte nöjd med det!
vad innebär "nano" - uselt namn tycker jag. de andra har ju varit så självklara (ipod mini, ipod shuffle, ipod ohoto) nej, inte nöjd med det!
nano är väl från "nano-teknologi" vilket är de som sitter i dagens datorer där allting är väldigt litet men väldigt kraftfullt?
nano är väl från "nano-teknologi" vilket är de som sitter i dagens datorer där allting är väldigt litet men väldigt kraftfullt?
Nano är grekiska och betyder dvärg.
Inom teknik och vetenskap betyder nano en miljarddel
Undrar vad domm syftar på, dvärgen eller miljarddelen eller liksom bara liten
/Tangen
Gah vad ful, repkänslig och dyr. Dålig kapacitet. Dålig batteritid. Är hemskt glad att jag hann köpa min svårrepade 6GB-mini med 18 timmars batteritid (brukar hålla i 22) för 2200:- innan det här skräpet.
Du kommer antagligen att ångra detta efter att ha fått fingra på den...
Gah vad ful, repkänslig och dyr. Dålig kapacitet. Dålig batteritid. Är hemskt glad att jag hann köpa min svårrepade 6GB-mini med 18 timmars batteritid (brukar hålla i 22) för 2200:- innan det här skräpet.
Håller inte med om att den är ful, men i övrigt har jag efter en natts sömn lyckats komma ur Steves RDF* och viss har du en poäng!
Krasst: Egentligen är det ju bara ett modifierat format av MP3-spelare (väldigt platt).
Men iPod-varumärket ska inte underskattas - jag tror iPod nano blir (är?) en succé!
Sen kan jag inte låta bli att fascineras av hur skickliga Apple är på att lansera produkter. Inte ser man Creative (ironiskt namn), Jens O, eller andra MP3-krängare göra ens något i närheten. Kul!.
Det ska för övrigt bli intressant att se hur de nya Intel-baserade Macarna lanseras... Oj oj.
* Reality Distortion Field
Är det verkligen Mecenat/CSN-rabatt på nano, tycker den verkar vara prissatt som shuffle - samma pris i alla apple stores...
Det brukar väl ta ett tag innan de fixar Mecenatrabatten?
Tog väl ett par med Mac Mini?
Varför? Nu måste jag vänta ännu längre innan jag köper mig en iPod. Hade siktat in mig på en 4 GB iPod mini, men nu får det allt vänta med den investeringen, då min budget precis var anpassad för en GB mini, får bli något annat i prylväg då.
tycker inte de har lyckats med formen. håller i pengarna tills det kommer en värdig ersättare till minin.
Supersnygg men varför kan den (och allt annat från Apple) inte komma i en finish som matchar G5án :rolleyes:
Eller är det bara jag som gärna ser att allt ska se snyggt ut på skrivbordet hehe ...
Någon som vet om tillbehören finns i svart med ?!
Supersnygg men varför kan den (och allt annat från Apple) inte komma i en finish som matchar G5án :rolleyes:
Eller är det bara jag som gärna ser att allt ska se snyggt ut på skrivbordet hehe ...
Det lär komma en skyddsficka i "G5" style.
det finns ju ett skal till shufflen som matchar g5
Spontant: Den är för dyr, i förhållande till vad minin kostade. Det är synd att de har den blanka repkänsliga och fingeravtrycksfulla baksidan. Och kanske att de skulle ha ett par färger till, men jag antar att det blir billigast med två färger. Och sen slänger vi Jobs tidigare uttalanden om flashspelare i minneshålet.
Apple borde även göra något radikalt nytt med de "vanliga" iPodarna, som börjar bli lite gamla nu. För att motivera storleken borde de slänga in radio och varför inte lite blåtand? Vidare borde de skippa U2-iPoden. Som en specialare som såldes i en månad hade jag förstått det, men att sälja den styggelsen i år och dar - nej. Men uppenbart gillar Jobs U2.