- Doggy
- Medlem ●
- Luleå
Är sedan i fredags e m lycklig innehavare av en svart 4GB. Inget snack. iPod Nano rules. Så otroligt läcker att man inte kan sluta titta eller känna. Alla andra mp3-spelare är nu totalkörda. Nano är helt enkelt sjukt liten! Och att dessutom kunna kolla in sina digitalbilder på den lilla färgskärmen känns nästan overkligt. Samtidigt börjar man undra hur Apple ska kunna toppa den här produkten? Vad kommer Jobs att hålla i handen nästa höst?
En iPod med bra ljud, FM-radio, line-in och video kanske?
Jag måste säga att jag aldrig känt något sug efter radio, och line-in saknar jag inte heller. (inte så troligt med det heller då iTunes inte gillar "ny" musik på iPod) Jag måste säga att iPod:en nu kan det mesta jag kan komma på, kontakter, kalender, skivomslag osv.
Klart att det kommer att komma mer funktioner i nästa generation, men just nu är mina behov avklarade.
/Stefan
Jag måste säga att jag aldrig känt något sug efter radio, och line-in saknar jag inte heller. (inte så troligt med det heller då iTunes inte gillar "ny" musik på iPod) Jag måste säga att iPod:en nu kan det mesta jag kan komma på, kontakter, kalender, skivomslag osv.
Those who miss the radio in Apples iPods can check out Griffin's website. They will release iFill on Friday and then you can have as much Radio on your iPod as you want...
Andreas
Alla som hållt i min svarta ipod, både de som sett en ipod innan och de som aldrig någonsin hållt i en blir riktigt impade.
Efter allas reaktioner så tror jag det blir svårt att toppa den. Rent estetiskt så är det svårt att hitta något jämlikt, tittar man på användarvänlighet så är det samma sak där. Överlägsenhet.
Och Macvarg - bra ljud är relativt - radio - ja why not - eller är det nödvändigt? video - nej nej nej - video på den lilla - varför? Vad ska man se på? Du kan menar video i den större - ja möjligtvis, men fortfarande - vad ska man titta på. Det finns konkurenter som har video på sina men hur poppis har de egentligen blivit?
Nej det som definitivt skulle överträffa denna sjukt sköna sak är ifall man även kunde ringa från den. Då skulle min nuvarande mobil kastas direkt.
line in har jag aldrig fattat riktigt. Hur ofta används det?
Tja, de flesta behöver antagligen aldrig använda det. Men så finns det sådana personer som jag som faktiskt använder det för inspelnigar 'på fältet'. Och eftersom det inte finns på iPod så har jag tvingats köpa en annan spelare.. Sen så hade det förstås varit ännu bättre med en bra mic-ingång så man slapp använda separat mikrofonförstärkare.
Jag gillade det där tillbehöret till stora iPod som låter en koppla in kameran och ladda över bilderna. Kanske kan man hoppas på nya medie-moduler för fler ändamål utan att precis alla behöver lägga pengar på det. Hoppas att Ipod fortsätter att vara en hyfsat renodlad produkt utan en massa funktioner som ändå inte funkar särskilt bra. Jfr. alla j**la mobiltelefoner med skräpkameror och gud vet vad i.
Trickset är att erbjuda en produkt som vilken idiot som helst kan använda - ungefär som Finder. Sedan en liten kryssruta där man själv kan välja om man är så dum så att man vill ha radio med inspelningsmöjlighet, möjlighet att flytta tillbaka filer från iPoden utan extern programvara, line-in, mikrofoninspelning utan idiotisk medveten kvalitetsbegränsning som Apple lägger på de nuvarande iPodarna och eventuellt video.
För eller senare så tror jag nog Apple borde hoppa på mobil biten på nått sätt. Jag tror att många skulle vilja ha allt i ett.
Jag kan hålla med dig Macvarg att det kanske inte vore fel om det fanns möjlighet med radio.
Line in i den större ipoden vore även det bra.
Men att ha video på en liten skärm, njae - kanske bra men trycket efter detta tror jag inte egentligen är så stort. Samt att om man klagar på ljudet på ipoden och nu då Nanon så förstår jag inte varför man vill ha video på en sunkig liten skärm.
Då måste det erbjudas något över det vanliga. En tilläggs tjänst av något slag tex.
Apple är riktiga industri-***-slickare ibland och det kunde väl te sig förståeligt vid krisåren, men inte längre.
Det finns många musikspelare som har bättre ljudkvalitet, många fler funktioner och utan alla korkade begränsningar som iPoden har.
Nu vill inte jag ha dem, för i grunden är iPod en fantastisk idé med ett för det mesta underbart interface och jag älskar min klumpiga mini med sin lilla grova svart-vita skärm.
Men det hjälper föga när funktionerna känns lite väl 2001 och begränsningarna andas Stasi. Det GÅR att få in en bättre ljudkrets och få bättre ljudkvalitet.
Det GÅR att erbjuda line-in. Det GÅR att ta bort begränsningarna, som att det inte går att kopiera från iPod -> iTunes, den puckade begränsningen på inspelningskvalitet, en specialkontakt för mikrofon istället för line-in, avsaknaden av radio etc etc.
Fast eftersom 99% ändå köper allt som Steve Jobs visar upp oavsett kvalitet, features och pris så finns det inte någon riktig anledning för Apple att göra iPoden bättre.
Har haft min vita 4 GB i ett par dagar nu. Den är faktiskt helt grym. Så renodlad i en tid av multifunktion-junk. Skärmen är bra. Min K750i känns kylskåpstung i byxfickan nu. Ljudet hade kunnat vara bättre. Diskanten är inte så bra iaf inte i mina Sennheiser px100. Vanliga iPoden (20 GB) som jag hade förut känns EXTREMT föråldrad nu, att en sån stor klump bara kan spela musik...
Kan bekräta att svarta iPod nano finns att köpa i butik i Indonesien sedan en vecka tillbaka. Kanske helt ointressant information men ändå
Har haft min svarta Nano i några dagar nu, allt det som står i repor är sant och jag har även fått en repa på skärmen som syns när man använder iPod:en, vilket är irriterande, har dock fått tips om något medel på Kjell o Co som skall vara bra mot repor som jag ska ta och testa nåt tag.
Annars så är jag väldigt nöjd med den, men jag rekommenderar att köpa något form av skydd, speciellt om man köper den svarta.
Finns det några fodral på lager nånstans?
Snygg men lite tråkig och för dyr sett till kapaciteten och frågan är hur smart det är att lägga ned iPod mini. Nano får mig också att tänka på Mindy och Mork nano nano liksom....
Snygg men lite tråkig och för dyr sett till kapaciteten och frågan är hur smart det är att lägga ned iPod mini. Nano får mig också att tänka på Mindy och Mork nano nano liksom....
Va tvungen att googla för att fatta den referensen. Hur har jag lyckats att helt missa den serien...
Ehh bra att de la ner ipod mini nano är snyggare lika hög som ipod shuffel 4 cm bredd och 6,9mm tjock. Storleks messig och pris messigt är den bara 700kr dyrare än ipod mini var. Jag tycker de är bra steg av apple. Jag ska lägga beställning nästa vecka.
Vill ha. Väntar tills den finns med studentrabatt och sen köper jag den.
Lustigt förresten att det bara var en enda person som ens kommenterade ryktet om iPod nano när jag skrev om det första gången.
Och jag gjorde precis som jag sa.. Säljer min iPod Mini alltså..
/Stefan