- Le
- Medlem ●
- Mjölby
Funkar den där lille leksaken med Apples kamerakontakt ? Känns dock lite tråkigt att köpa den där lille med 4gb, när man för nästan samma pris kan få en normalstor 20 gb ipod :/
Gött mos i så fall.
Inte dåligt av en Rev A-maskin att fortfarande vara kompatibel med nyheter efter ett år.....
Har PowerBook 12" Rev. B USB 2.0?
Otroligt snygg! Minin känns gammal och ful nu. Känns logiskt att den försvann. Den här kommer att sälja sjukt mycket. Underbar! Ska vi tilla på att vanliga iPod kommer att få video i nästa version?
Kanske var det tanken på Jobs Keynote i Paris men kanske något hände.
Samtidigt så tror jag inte efterfrågan efter att se video på en liten display är lika stor som detta med musikbiten. Om Apple inte gör något som kan användas tillsammans med sin tv, projektor osv.
Visst vore det trevligt med video i sin ipod men jag tror inte man kan sälja enbart pågrund av detta. Om man inte har någon variant på podcasting för tv.
Problemet är med rättigheter.
Najs
Sjukt snygg är den!
Oj, den blev skickad till min gamla adress... Bäst att ringa TNT och be dem ändra.
/Stefan
USB 2.0 är inte alls ett krav (bara rekommenderat) - det funkar precis lika bra med USB 1.1 (om än långsammare).
På http://www.apple.com/ipodnano/specs.html står det bl a
Mac system requirements
Macintosh computer with USB port (USB 2.0 recommended)
Mac OS X v10.3.4 or later
USB 2.0 är inte alls ett krav (bara rekommenderat) - det funkar precis lika bra med USB 1.1 (om än långsammare).
På http://www.apple.com/ipodnano/specs.html står det bl a
Mac system requirements
Macintosh computer with USB port (USB 2.0 recommended)
Mac OS X v10.3.4 or later
Aha! Tack! Då blir det nog en ändå
borde inte vara några problem. finns ju lösningar till de andra ipod'arna för det. kolla på www.versiontracker.com.
Går det att lägga in musik och bilder på iPod Nano utan att använda iTunes skulle jag vilja veta.
Någon som har koll?
Nu har jag beställt en. Det fick bli en 2 gig med texten "Atheist" ingraverad. ^____^
En liten tanke angående en funktion som de lagt in i nanon.
lösenordsskyddet.
De säger att om man glömt lösenordet och man kopplar in den i macen så öppnas den upp automatiskt, men är det så att den enbart gör detta på sitt konto?
Jag antar det - annars är det väl ingen vits.
Och om det är så - är detta en möjlig väg till att de kommer att återinföra möjligheten att kunna ha sin hemma mapp på de eventuellt större ipodarna framöver.
En liten tanke angående en funktion som de lagt in i nanon.
lösenordsskyddet.
De säger att om man glömt lösenordet och man kopplar in den i macen så öppnas den upp automatiskt, men är det så att den enbart gör detta på sitt konto?
Jag antar det - annars är det väl ingen vits.
Och om det är så - är detta en möjlig väg till att de kommer att återinföra möjligheten att kunna ha sin hemma mapp på de eventuellt större ipodarna framöver.
Har man fått en (eller två) Ipod stulen så välkommnar man att lösenordsskydda den. Frågan är hur svårt detta kommer att göra en stulen Ipod användbar?
Ja bara att konstatera att apple har gjort det igen. Grym apparat och jag vill genast ha en. En sak bara som apple kunde gjort ännu bättre för att bräcka konkurrenterna. Ett läghre pris. Tänk om det kunde sälja den stora för 1500 kr och den lilla för 1000kr. Det hade smakat fågel.
lajo
Ja bara att konstatera att apple har gjort det igen. Grym apparat och jag vill genast ha en. En sak bara som apple kunde gjort ännu bättre för att bräcka konkurrenterna. Ett läghre pris. Tänk om det kunde sälja den stora för 1500 kr och den lilla för 1000kr. Det hade smakat fågel.
lajo
MVG i företagsekonomi eller?
Har man fått en (eller två) Ipod stulen så välkommnar man att lösenordsskydda den. Frågan är hur svårt detta kommer att göra en stulen Ipod användbar?
Tyvärr kommer det nog inte vara så svårt att flasha om en Nano vid eventuell stöld... Men de snor ju iallafall inte ens musik eftersom iPoden förmodligen måste nollställas för att ta bort ev kod.
Det var ett roligt framsteg, som många sagt så kom det ju "bara" en Mobil med iTunes-klient och hade detta varit det enda så hade nog många med mig blivit besvikna. Men än en gång blev vi lite överaskade. Nu börjar iPoden bli lagom i storlek och jag skulle inte vara främmande för att äga en iPod Nano i framtiden...
Presentationen var roligast när Steve storleksjämförde Nano med konkurrenterna fastän många av de Apple jämförde med har 20gb minne.