Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod nano - Vad tycker ni?

Tråden skapades och har fått 299 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-09-10 20:43

När får Macoketet o Inlife in nya Ipoden? Någon som vet?

• Oregistrerad
  • 2005-09-10 22:25
Ursprungligen av Ian.C:

När får Macoketet o Inlife in nya Ipoden? Någon som vet?

Enligt macotekets hemsida kommer den om 5 dagar...

hmm, på apples amerikanska sida ståre att det är Flextronics logistics som fraktar min, är det samma sak som TNT? för där kan den inte hittas.

? itrippen tar väll ström genom den lilla kvadratiska pluggen bredvid hörlursuttaget på ipodarna, denna utgång saknar Nano o kan därmed inte försöjrna Itrip med ström. eller?

Håller med, blev galet imponerad av iPod nano när jag såg keynoten. Synd att de ersatte mini dock, tyckte den hade sin charm också. Men nano är det givna köpet för mig!

• Medlem
  • 2005-09-11 22:27

Vet någon om man kan synca nanon med thunderbird istället för ms outlook på Win?

• Oregistrerad
  • 2005-09-12 02:24

Har Thunderbird en kalenderfunktion? Annars är det väl inte så mycket du kan synka.

• Oregistrerad
  • 2005-09-12 06:54

Det vore väl kontakter isf. Har för mig att man kan det på min "vanliga" iPod.

Ars Technica testar nano, bl a genom att köra över den med bil. Intressanta resultat.

• Medlem
  • Borås
  • 2005-09-12 11:53
Ursprungligen av Hagelin:

Ars Technica testar nano, bl a genom att köra över den med bil. Intressanta resultat.

Är det att gå till överdrift kanske?

Tänk om de kunde bygga in en mobiltelefon i den. Vore undebart att ha en enkel telefon. Synkade kontakter, som du bläddrar fram och ringer upp. Inga tangenter eller liknande utan bara spinnhjulet.

Ni kan vinna en iPod nano på iPod.se just nu

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=50590

iPod Nano

Vill ha!!!!

Nu vill till och med jag ha en iPod.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-09-13 18:12

Jag har hållit i iPod Nano och kollat menyer.

Imponerat maskin, ger ett topp betyg femma !

Fick min idag!!!
Svart 4gb.

Vilken jädra kort leveranstid de hade på nanon! Beställde i torsdags, hade den vackra lilla svarta fyra gigabitaren i handen i måndags kl 14...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-13 22:14
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Vilken jädra kort leveranstid de hade på nanon! Beställde i torsdags, hade den vackra lilla svarta fyra gigabitaren i handen i måndags kl 14...

Körde du med gravyr då eller? Jag beställde min från mecenatstore denna kväll, MED gravyr. Måndag kanske? Vad tror ni?

Jag beställde onsdag e.m. och fick min fredag f.m.

Utan gravyr, just med tankr på leveranstiden, och att det är på gränsen till töntigt...

• Oregistrerad
  • 2005-09-13 22:37

Hejsan allihoppa!

Till alla ni som har fått hem en Svart iPod Nano ---> Var beställde ni ifrån?

För en del säger ju att apple butikerna har reserverat alla ipod Nano´s i svart eller nåt i den stilen. är det sant eller inte sant?

Vore snällt om någon kunde skriva ner var man verkligen kan få tag på en iPod Nano Svart :).

MVH wenkan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-14 00:06

Utan gravyr, just med tankr på leveranstiden, och att det är på gränsen till töntigt...

Om det är töntigt eller inte beror ju på vad man graverar in
Själv graverade jag den numera klassiska MMORPG-sägningen: "kthxbye!" som är en 'förkortning' för "Okay, thanks, bye!".

har beställt en ipod nano svart, o den ska vara skickad, men då den är från apple store hjälper det inte dig, då du troligen redan visste att de levererar den i svart

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-09-13 23:34

Min svarta nano med gravyr lämnade Shenzhen i söndags och kom i kväll till Arnhem Hub (skall levereras senast på fredag enligt TNT)

Ursprungligen av MikaelF:

Min svarta nano med gravyr lämnade Shenzhen i söndags och kom i kväll till Arnhem Hub (skall levereras senast på fredag enligt TNT)

13 sep 2005 19:41 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
13 sep 2005 17:38 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
13 sep 2005 17:38 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point

Några siffror du känner igen ?

Någon som har koll på hur lång tid det tar från Arnhem innan dom kommer hem till dörren ?

(ok, jag är sjukt ivrig)

Även min är graverad; Bringin´ it down. Så sjukt internt så att jag nästan skulle kunna ge bort den till den som förstår.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-09-14 08:21

Till er alla i Uppsala !

iPod Nano vit finns ca 30 st på lager hos Macademic just nu ! !

Ursprungligen av MikaelF:

ohh, hoppas min är med där oxå, beställde oxå en svart med gravyr som enligt apples sida skickades i lördags, måste ju vara samma leverans

• Medlem
  • 2005-09-14 12:16

Var ute en sväng på lunchen och kollade. inLife verkar ha 5-10st vita 2gb i lager och Macoteket hade väl typ två svarta 2gb.
Så iväg med er om ni vill ha 2gb-varianten

Måste säga att den var väldigt imponerande.

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-09-27 13:21

Synd bara att den inte har större lagringskapacitet.

Den är ju så extremt läcker att jag vill ha en - men jag kan inte motivera att pensionera min trofasta iPod G1 femgiggare när man rymmer *färre* låtar med efterträdaren

När nano når sisådär 8 gigg så köper jag en.
Förmodligen en: Caution - Jet Black (är man Kill Bill-nörd så är man).

• Oregistrerad
  • 2005-11-08 16:38

Någon som vet om man kan tanka över bilder från digitalkameran till ipoden? Alltså utan att behöva gå genom datorn...

Ursprungligen av Dan:

Någon som vet om man kan tanka över bilder från digitalkameran till ipoden? Alltså utan att behöva gå genom datorn...

Det går tyvärr inte.... För det krävs "stora" iPod.

Bevaka tråden