Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som fått iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 323 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-12-01 19:21

Ursäkta att jag frågade....

Edit:

Hur gör man en custom 2.2FW med Winpwn? Kör med 2.0.0.4 (tror att den heter så ) men den läser ju inte 2.2FW

Senast redigerat 2008-12-02 12:09

WinPwn verkar ha stannat av i utveckling, så för att skapar ett eget firmware för 2.2 behöver man PwnageTool på en Mac.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-12-08 15:46

Synd! Äger ingen Mac längre:tveksam:

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-01-27 22:46

Kanske fel tråd, men är det någon som vet, om/när telefonsvararen kommer att fungera som den gör i USA ?

Ursprungligen av Pehja:

Kanske fel tråd, men är det någon som vet, om/när telefonsvararen kommer att fungera som den gör i USA ?

Japp, fel tråd:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/247013-visual-voicemail-med-telia.html

iPhone 3G 8GB Svart in köpt den 30 januari i Sundsvall

  • Medlem
  • 2009-02-02 20:10

Jag har en liten fråga: Om varken WiFi eller 3G är på, hur skaffar sig telefonen info om väder etc?

edge, om ingen annan anslutning finns.

  • Medlem
  • 2009-02-02 20:32

Är Edge dyrt? jag har Tele2 Snackis..

Senast redigerat 2009-02-02 20:49
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-02-02 21:27
Ursprungligen av mefi:

Är Edge dyrt? jag har Tele2 Snackis..

Svindyrt
Ring Tele2 och fråga....

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-02-03 22:02
Ursprungligen av mefi:

Är Edge dyrt? jag har Tele2 Snackis..

En snabb sökning ger.
http://www.tele2.se/abonnemang-snackis.html
Datatrafik 15 kr/MB

OBS! Det är inte något speciellt pris beroende på vilket nät (GSM, GPRS, EDGE, 3G eller Turbo3G).

  • Medlem
  • 2009-02-03 23:07
Ursprungligen av Henil:

En snabb sökning ger.
http://www.tele2.se/abonnemang-snackis.html
Datatrafik 15 kr/MB

OBS! Det är inte något speciellt pris beroende på vilket nät (GSM, GPRS, EDGE, 3G eller Turbo3G).

Okej, visste inte att detta innebar EDGE också.. Så, om jag har ett surpaket betalar jag för att använda alla de tjänster som du nämnde ovan?

Ursprungligen av mefi:

Okej, visste inte att detta innebar EDGE också.. Så, om jag har ett surpaket betalar jag för att använda alla de tjänster som du nämnde ovan?

Tele2:s surfpaket omfattar inte kontantkort. Du behöver ett abbonemang. Därför är det rent av en aning idiotiskt att ha en iPhone utan möjlighet till prisavtal. Jag kan tänka mig att pengarna på ditt kontantkort tickar iväg ganska fort om du ska använda iPhones div. olika tjänster fullt ut.

  • Medlem
  • 2009-02-04 11:37
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Tele2:s surfpaket omfattar inte kontantkort. Du behöver ett abbonemang. Därför är det rent av en aning idiotiskt att ha en iPhone utan möjlighet till prisavtal. Jag kan tänka mig att pengarna på ditt kontantkort tickar iväg ganska fort om du ska använda iPhones div. olika tjänster fullt ut.

Jag har i dagsläget ett Tele2 Snackis abonnemang, och köpte till ett Surfpaket 200MB.

Ursprungligen av mefi:

Jag har i dagsläget ett Tele2 Snackis abonnemang, och köpte till ett Surfpaket 200MB.

Det var i och för sig information från en av deras säljare. Om denne hade fel så blir jag inte direkt förvånad, eller om det uppstod ett missförstånd mellan honom och mig. Tittade på företagets hemsida nu och ser att "Snackis" uppenbarligen är ett abbonemang och inget kontantkort.

  • Medlem
  • 2009-02-04 17:23
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Det var i och för sig information från en av deras säljare. Om denne hade fel så blir jag inte direkt förvånad, eller om det uppstod ett missförstånd mellan honom och mig. Tittade på företagets hemsida nu och ser att "Snackis" uppenbarligen är ett abbonemang och inget kontantkort.

Blir spännande att se hur mycket data jag kommer ha använt efter en månad med min iPhone. Tittade nyss på den och såg att den totala mobila datatrafiken bara uppgick till 1,8 MB mottaget. Har ju iofs använt WiFi mest av allt..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-07 18:53
Ursprungligen av mefi:

Är Edge dyrt? jag har Tele2 Snackis..

Tele2 har inte EDGE.

I´m in love!!!!

Är väll tvungen att bekänna färg om min 3 veckor gamla Iphone 3G 16GB. Var lite skeptiskt innan, pga saknaden av MMS, multitasking, bra kamera....meeeeen som Tony Irving skulle sagt...Jag ställer mig i ledet i givakt å blandar mig in i hyllningskören!!! JAG ÄR KÄR...jag äääälskar min Iphone. Maken till manik för en urban/citymänniska med aktivt liv har tidigare ej skådats.

Snacka om ett användarvänligt koncept, allt från synka e-postkonton, kalender, surfa på Internet, och alla underbara måsteha-appsen...Använder kokböcker, Powersearch, Budgetapps, Lokaltrafiksinfo, GPS-manicker plus 20-talet andra apps dagligen, och fattar inte hur jag kunnat vara utan dessa tidigare, och allt bara funkar klockrent supersnabbt, utan trubbel med ett fantasikt GUI !!

Mitt liv har blivit enklare, effektivare och mer synkat tack vare denna fantastiska manik!

Hade en Nokia N95 8GB innan och den erbjöd många liknande funktioner, men var ljusår ifrån gällandes design, snabbhet, användarvänlighet, synk /Internet/kalender/Musik...etc

Enda minustecknet kommer på kameran...saknar den delen från Nokian

Synkar fånen mot en MacBook Pro på jobbet och Windows XP hemma, funkar klockrent.

thanx Jobs & Apple I´m in love!!!!!

  • Medlem
  • 2009-02-02 21:50

Ajdå... Well, jag testade att stänga av Edge, men då funkade tydligen inte SwirlyMMS - det är ju kasst :/
Men MMS på iPhone kanske hämtas som på sasmma sätt som hos andra telefoner?
Kan man välja att typ GPS och Väder inte ska ta hem data via Edge?

Jag har även Katra's Weather som visar vädret vid låst läge, detta drar väl också data antar jag.. Är det stora mängder, tro?

Igår skaffade jag en iPhone 3G 8Gb, har inte hunnit leka så mycket ännu men är toppennöjd hittills

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-02-04 16:34

Går de inte att ha "Sunburst" längre med Dock-app ???

Min iPhone är inne på lagning nu, eller vad som nu händer, kanske får ut n ny?

Det började med att jag när klämde lite på den så vibrerade den, och sen började skärmen att tändas och släckas när man klämde. Och med klämma menar jag inte hårt utan väldigt försiktigt.

Det värsta är att det inte är hela tiden, utan lite random då och då, vilket jag verkligen killarna hos Apples serviceställe ser och märker för gör dom inte de skickar dom väl tillbaka telefonen och jag får betala för att dom inte hittade något fel. Men då är de väl bara lämna in den igen, och igen, och igen.... Jag håller tummarna för en ny iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-17 15:57

Jag har inte förstått det här med gps osv. än. Men måste man t.ex. vara uppkopplad mot 3G eller Wi-Fi för att kunna ta kort med iPhonen och att den samtidigt vet vart kortet togs?

Igår kom min svarta 16-gigare från Halebop, och jag känner mig redan grymt nöjd! Det känns lite som att dom rätat till ganska mycket som jag störde mig på med 2G'n. Det hala yt-materialet på baksidan, kassa högtalare, osv. Jag tycker iPoden låter bättre, eller så har dom förbättrat lurarna. Kanske är en hörselvilla dock... Det känns helt enkelt bara bättre än 2G'n på något sätt, som att telefonen är stabilare och mer välbyggd. Har kanske med knapparna att göra också, nu när dom inte är i plast längre. Så... det var mina första intryck iaf...

Bevaka tråden