Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om fjärde generations iPhone

Tråden skapades och har fått 702 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

- Next iPhone coming is an A+ update

Just denna punkt tog jag upp samtidigt (vet inte vem som var först eftersom 99mac använder det trendiga "för xx sedan" vilket jag tycker mest är flummigt ) i Tråden om fjärde generations iPhone så fortsätt gärna diskussionen om denna punkt där.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-01 09:09

Vi kan ju hoppas för de stackars utvecklarnas skull att mycket av det han pratar om redan är färdigt. Tänk er att Jobs kommer in i ett mötesrum där alla utvecklare sitter och säger "Vi ska lansera en ny iPhone med så här många revolutionerande funktioner som kommer slå ut Android/Google. Ni har fyra månader på er. Och inte nog med det! Ni måste se till att Mac:arna vi ska släppa i år tar Apple till nästa nivå". Det hade, om inte annat, varit kul att se ansiktena i det rummet.

Hur orolig är Steve Jobs för Google?

Ursprungligen av draags:

Hur orolig är Steve Jobs för Google?

Äsch, det är bara "BS"

Nog ryms både Apple och Google på denna planet En ny MS (storlek, dominans, marknandsandel) vill vi ju inte ha.
Nå - deras kärlekshistoria är över - för denna gång (branchens andra namn är flukturation) - och jag är glad att Apple hann inspirera/pressa Google att bejaka/älska H264. Det kanske dom hade gjort ändå...men Apple pressade fram paradigmskiftet säkert fem år i förväg

Ursprungligen av draags:

Hur orolig är Steve Jobs för Google?

Den långa sidodiskussionen om Bluray har nu brutits ut till en egen tråd.

http://www.99.se/allt-om-mac/274907-ska-apple-ha-bluray-i-kommande-macar.html

Håll er nu till ämnet här!

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-01 09:26

Jag hoppas min nuvarande telefon håller till sommaren, sedan ska Apple och något utvalt mobiltelefoniföretag få lite av mina pengar.

Det borde komma 16/32/64 GB nu tycker jag. Själv känner jag att jag skulle klara mig på 16 GB, 32 GB är lagom och 64 GB känns som overkill.

Ursprungligen av doomas:

Jag hoppas min nuvarande telefon håller till sommaren, sedan ska Apple och något utvalt mobiltelefoniföretag få lite av mina pengar.

Det borde komma 16/32/64 GB nu tycker jag. Själv känner jag att jag skulle klara mig på 16 GB, 32 GB är lagom och 64 GB känns som overkill.

Jag tänker mig också att det lär komma en 64 GB-version, eftersom iPod Touch numera finns med 64 GB. Och det behövs! Jag har en 500 MB kvar av utrymmet i min 32 GB 3GS...

Det blir lätt lite rörigt att ha två parallella trådar om exakt samma sak, så jag har nu slagit ihop trådarna.

/Mod

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-05-26 23:42
Ursprungligen av Capeman:

Jag tänker mig också att det lär komma en 64 GB-version, eftersom iPod Touch numera finns med 64 GB. Och det behövs! Jag har en 500 MB kvar av utrymmet i min 32 GB 3GS...

Skrev inte genius boy ngt när den första mobilen hittades att den hade 80!! GB minne?

Ursprungligen av thor:

Skrev inte genius boy ngt när den första mobilen hittades att den hade 80!! GB minne?

Jag tror det var Gizmodo eller Engadget som skrev det, men det tror jag inte på. Flashminnen är ju alltid i "powers of two" (kommer inte på just nu vad det heter på svenska) som 8, 16, 32, 64, 128 o s v.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-27 11:49
Ursprungligen av Capeman:

Jag tror det var Gizmodo eller Engadget som skrev det, men det tror jag inte på. Flashminnen är ju alltid i "powers of two" (kommer inte på just nu vad det heter på svenska) som 8, 16, 32, 64, 128 o s v.

Dubbla kanske? 64+16?

Ursprungligen av Cokey:

Dubbla kanske? 64+16?

Det är ju en möjlighet, men det låter lite osannolikt. Om de inte har gjort något speciellt med de där extra 16 GB då...

Ursprungligen av thor:

Power of two, syftar du inte på sith lords nu?

Hahaha!

Ursprungligen av Capeman:

Jag tror det var Gizmodo eller Engadget som skrev det, men det tror jag inte på. Flashminnen är ju alltid i "powers of two" (kommer inte på just nu vad det heter på svenska) som 8, 16, 32, 64, 128 o s v.

Tvåpotens...?
Två upphöjt till valfritt (hel)tal.

Ursprungligen av poqapontus:

Tvåpotens...?
Två upphöjt till valfritt (hel)tal.

Hahaha tack! Matte var aldrig min starka sida.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-08 21:53

Dags att liva upp med lite ny rykten.

iPhone 4G Parts are Here…

Ursprungligen av zappee:

Dags att liva upp med lite ny rykten.

iPhone 4G Parts are Here…

Intressant. Kan mycket väl vara geniunt. Om Apple vill ploppa i mer hårdvara i iphonen känns det mer troligt att förlänga den än att göra den tjock. Steve älskar ju sina fina profilbilder där man ser hur tunna produkterna är jämfört med föregångare.

Den är nog stort som den är.
Hade gärna sett att den istället blir mindre utan att skärmen blir det såklart.
Och varför inte lättare.

Den är snygg och det är inte orimligt att Apple går i den riktningen. Men eftersom iPad med 3G och iPhone 2G behöver ha en del av baksidan i annan material än metall (för antennens skull) skulle jag gissa att samma gäller för iPhone 4G också.

Håller med om att den är snygg... Men den ser inte vidare bekväm ut att hålla i en hand. Kanterna ser ut att vara för skarpa. Håller dessutom med Adrian om att det nog krävs någon plast någonstans för 3G-antennen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-02-09 22:47

Någon som vågar gissa på att de slänger in fm-radiostöd denna gången? Det finns ju i nanon.

Ursprungligen av gabra:

Någon som vågar gissa på att de slänger in fm-radiostöd denna gången? Det finns ju i nanon.

Finns enligt uppgifter i iPhone 3GS med, men det är inte bara aktiverat, den som lever får se

Ursprungligen av Patrik D:

Finns enligt uppgifter i iPhone 3GS med, men det är inte bara aktiverat, den som lever får se

Har du någon källa på det där?
För om det finns i hårdvaran BORDE det finnas någon jailbreak-app som aktiverar det, och det gör det mig veterligen inte.
Fast vad ska man med det till egentligen, det är ju bara att köra Radiobox!

  • Medlem
  • 2010-02-10 12:28

Analog FM mottagare känns väl ändå ganska förra århundradet.

Håller med Vi borde verkligen lämna det där bakom oss - radio är det enda som fortfarande är analogt...och det är absurt...sjukt...pinsamt.
Jag vill inte att dom ska smutsa ner iPhone med skiten.

Ursprungligen av Jordi:

Analog FM mottagare känns väl ändå ganska förra århundradet.

Ursprungligen av Zimmerman:

Håller med Vi borde verkligen lämna det där bakom oss - radio är det enda som fortfarande är analogt...och det är absurt...sjukt...pinsamt.
Jag vill inte att dom ska smutsa ner iPhone med skiten.

För DAB-radio är ju så jävla utspritt och använt har jag hört?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-02-10 22:38
Ursprungligen av PeeMaN:

För DAB-radio är ju så jävla utspritt och använt har jag hört?

Precis, och allt analogt är ju per definition dåligt...

Ursprungligen av PeeMaN:

Har du någon källa på det där?

9to5mac: In-house Radio.app in the works for iPhone and iPod touch

Ryktet har inte slagit in [ännu], men det finns mer info i artikeln om FM-möjligheterna i chipet.

Ursprungligen av PeeMaN:

Fast vad ska man med det till egentligen, det är ju bara att köra Radiobox!

Radio via nätet börjar bli allt bättre, men det finns tillfällen då vanlig FM-radio har sina fördelar. Om man t.ex. inte har ett abonnemang för fri datatrafik, eller bara väldigt begränsad trafik som Mobilsurf Alltid, kan man spara en hel del datatrafik att lyssna på FM-radio istället.

Sen skulle jag kunna tänka mig att det inte drar lika mycket batterier heller. Att lyssna på SR:s webbradio via deras app över 3G-nätet suger verkligen musten ur telefonen upplever jag.

På sikt tror jag att FM-radio blir ointressant när all vanlig radio går via nätet, men vi är inte riktigt där ännu. Det är helt klart mera synd att det inte fanns på iPod för 9 år sedan än att det inte finns på iPhone idag.

Jag gillar inte den första versionen av iPhone, den gled bara ur handen när han höll i den, som en tvål. Därför hoppas jag att nästa iPhone har en baksida av silikon eller plast.

Bevaka tråden