Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upprop: Är du en switcher?

Tråden skapades och har fått 1711 svar. Det senaste inlägget skrevs .

sånt skriver dom hela tiden. när en redaktion byter plattform är alla på väg att göra det...

å andra sidan är det inte SÅ stor skillnad längre - men - själv sitter jag på Windows och jobbar med adobes programvaror på jobbet - och det suger. alltid ngt litet strul och ingen hjälp av it-killen (som är en riktig "schmuck")

  • Oregistrerad
  • 2004-05-22 17:41

Jag är en sk. "teoretisk switcher", dvs. en som skulle döda för att jojna "the good side", och därför kommer att göra detta snarast.... Alltså, jag sitter fortfarande med ett gammalt as (Dell Dimension).... Jag har insett att man som pc-användare använder 70% av tiden vid datorn till att fixa diverse problem som dyker upp.... Har ett set med nya e-Mac i plugget... Helt klockrena..

Häpp! Det var ett brutalt sätt att uttrycka sig, kul i allafall att du insett det trevliga med mac.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-22 20:24

the light

Jodå, nu är man en switcher med! Det började med att jag helt enkelt behövde en ny dator hemma och var sugen på en bärbar denna ggn. Jag har tidigare använt allt från Amiga då det begav sig, till WinXP senast.
Servern hemma har dock alltid surrat på med någon unix-dialekt, det var nog det som fick mig att kika på OSX måste jag erkänna...
Att få ett system som är baserat på BSD fast med ett otroligt smidigt GUI verkade ju för bra för att vara sant att sedan Apple vet hur man designar prylar gör ju inte saken sämre. så nu sitter man här i soffan med en ibook 12" 1GHz och bara njuter

Såhär ungefär en månad efter switchen så ångrar jag inte ett dugg att jag bytte, det blir bara bättre och bättre..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-26 11:57

Har också precis skaffat mig en mac (iBook). Mest p.g.a. dess sköna design och sköna os som passar mig bra..

  • Medlem
  • 2004-05-27 01:05

Tjenare!

Min ibook skickades igår, får se när den dimper ner i brevlådan! Första gången jag blir mac-ägare (bortsett från iPoden). Dock har jag jobbat mycket med musik på macarna i studion...men då har jag aldrig sett bortom logic

Ska bli spännande, har tidigare ägt 2st ZX spectrum 48 och äger fortfarande en fungerande ZX Spectrum 128. Senare en ATARI 1040 ST och det var senast jag var stolt över en dator, nu hoppas jag kunna bli det igen

Jag har köpt en 12" ibook eftersom jag blev kär i nya Panther och ska ha denna kärra som extremt bärbar lekdator. Syftet är att kolla på film, skriva texter och eventuellt på sin höjd göra nån demolåt i händelse av stundens ingivelse då jag inte sitter nära nån fet G5:a. Förhoppningsvis blir den en inkörsport för att köpa stora feta Macar i framtiden till privat bruk.

Ska bli spännande att se om jag fastnar!

Min väg: Atari ---> Mac ---> Win ---> OS X ---> ?

Leker just nu med DrFrankensteins Linux och FreekBSD få se vart det leder.

bytte från PC till Mac för att kunna köra videoredigering i FCP. Att sedan OSX är UNIX är också ett plus då man är en Sun UNIX administratör. Är otroligt nöjd med bytet, men måste ha en liten Shuttle PC kvar för att köra 1 program som inte finns (bra) på maccan.

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-06-01 18:35

Fick min iBook i torsdags (första macen någonsin). Trevlig liten burk - Apple har hittat en helt unik marknadsposition med sina relativt billiga, små och allmänt trevliga 12" iBook. Motsvarande finns helt enkelt inte på PC. Just iBooken är det nog många som inte använt Mac förr som skaffat - känner flera personer på Chalmers som kör iBook men PC i övrigt...

Trots att jag gillar min iBook kommer jag fortsätta att köra Windows (eller möjligtvis så småningom Windows och Linux, dualboot) på min stationära arbetsdator, samt Linux på mina "garderobsdatorer". Stationära Macar är inte alls lika billiga jämfört med PC (det blir riktigt billigt om man bygger själv) som de bärbara. Dessutom finns det ju något begränsat med spel till Mac, och det är ju trevligt att ha på en stationär dator...

kul - välkommen! ja - ibook är en mkt trevlig "instegsdator" - men jag rekommenderar dig att stoppa i 512 MB extra...du kommer känna en rejäl prestandaökning...

kan bara hålla med i det du säger diskutterade precis samma sak med en diehard-pc-fantast...som har funderat på att testa. och det är svårt att argumentera vad det gäller stationära. Men, det handlar inte bara om pris - utan framför allt om känsla...och det har Macarna

welcome!

Ursprungligen av TERdON:

Fick min iBook i torsdags (första macen någonsin). Trevlig liten burk - Apple har hittat en helt unik marknadsposition med sina relativt billiga, små och allmänt trevliga 12" iBook. Motsvarande finns helt enkelt inte på PC. Just iBooken är det nog många som inte använt Mac förr som skaffat - känner flera personer på Chalmers som kör iBook men PC i övrigt...

Trots att jag gillar min iBook kommer jag fortsätta att köra Windows (eller möjligtvis så småningom Windows och Linux, dualboot) på min stationära arbetsdator, samt Linux på mina "garderobsdatorer". Stationära Macar är inte alls lika billiga jämfört med PC (det blir riktigt billigt om man bygger själv) som de bärbara. Dessutom finns det ju något begränsat med spel till Mac, och det är ju trevligt att ha på en stationär dator...

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-06-01 20:35
Ursprungligen av el gringo:

kul - välkommen! ja - ibook är en mkt trevlig "instegsdator" - men jag rekommenderar dig att stoppa i 512 MB extra...du kommer känna en rejäl prestandaökning...

Eftersom jag precis köpt iBooken får den där prestandaökningen se til att vänta till efter sommaren (när jag har pengar). Med tanke på hur väl allt ändå flyter (trots endast 256 MB RAM, som brukar vara rejält snålt på en PC med Windows XP) så kan jag nog bara bli positivt förvånad när jag slänger i en 512:a.

Citat:

kan bara hålla med i det du säger diskutterade precis samma sak med en diehard-pc-fantast...som har funderat på att testa. och det är svårt att argumentera vad det gäller stationära. Men, det handlar inte bara om pris - utan framför allt om känsla...och det har Macarna

welcome!

Eftersom jag är student så är priset väldigt viktigt. eMac och iMac skiljer förmodligen inte så mycket i prestanda mot min Athlon-burk (2 och ett halvt år gammal) som kommer rulla åtminstone kanske lika lång tid till om jag får bestämma, och jag bryr mig inte jättemycket om att de är snyggt designade. Det som skulle vara intressant är en PowerMac - men en sådan kostar en hel förmögenhet (för en student alltså) och då kan man börja fundera på vad som är häftigast (och roligast) av en PowerMac eller en helt specialbyggd (av mig själv naturligtvis) dual opteron-burk på PC-sidan (med Linux lämpligtvis). Prismässigt hamnar man på ungefär samma nivå... Hur som helst är det en senare huvudvärk, just nu har jag inte råd med varken det ena eller det andra.

Eftersom jag har en förmåga att samla på mig burkar slutar det hela nog med att jag till sist har någon Windows-spelburk, ett Linux-kluster, ett par Macar och några ännu uddare maskiner...

Har kört PC sedan tio år och har varit nöjd med det förutom vid några tillfällen då jag drabbats av virus och andra skumma problem. För några veckor sedan behövde jag en pålitlig bärbar och liten dator som inte strular när jag som mest behöver den. Köpte e iBook som fungerat som demoex. Är helnöjd. Jag tycker kanske att det är lite struligare att hålla reda på och hitta filer då utforskaren i Windows var utmärkt på detta. Annars är det mesta lika bra eller bättre, men framförallt är det mesta mer igenomtänkt och snyggare konstruerat.

Jag är en swither så stor jag är.
Bytte från Pc i förra veckan, eller rättare sagt bytte ut min huvuddator mot en PB
Ångrar inget och måste säga att jag blir mer och mer impolnerad av OSX och apples genialitet i övrigt.
Dock inget ont om Microsoft och deras XP det är ett bra operativ system, och de är inte fienden de är konkurrenter endast

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2004-06-25 12:07

Själv har jag haft PC sedan jag slutade med Amiga. Kört alla Windows versioner från 3.11 och framåt, samt testat OS/2. Efter att inte ens tänkt på Mac som ett alternativ, gjorde en systemkrasch att jag började leta efter "något bättre". Det blev Linux. Lite väl osmidigt, men snabbt och stabilt. Saknade en massa program och kände väl inte att det var riktigt så bra för min del. Så det blev Windows XP igen. Men nöjd var jag inte. Så av misstag råkade jag få ner en reklamfilm för nya OS X. Jag blev helt såld! Jag läste en massa på Apples hemsida, och andra sidor också för den delen. Saken var biff!

Nu sitter jag sedan två månader med en jättefräsch iMac 20" och kunde inte vara mer nöjd! Inga virus, inga krascher, inga ominstallationer eller omformateringar, inga spyware, inga modemkapningar, inget strul. Och inte helt oviktigt; Allt är så jäkla snyggt!

Det har fungerat som en dröm och jag känner mig nästan som en sektmedlem när jag börjar beskriva hur det är att jobba med Mac istället!

-- Patrik

  • Oregistrerad
  • 2004-06-27 00:14

Jag är en Switcher, sen i Maj detta året. Bytte mest för att jag blev tipsad om att köpa en ibook istället för en bärbar PC, att jag skulle ha mer glädje av ibooken. Men största anledningen till att jag bytte var nog för att ibook var så söt. Ytligt? Ja, kanske lite men jag är i alla fall jättenöjd.

Jag är väl egentligen ingen 100%ig switcher då jag kört mac av och till. Men i alla fall så började det nångång 1997-98 då jag började mitt första jobb som reklamredigeringsassistent på tv4 jämtland. Vi hade en PC baserad videoredigering som var milt sagt hemsk att jobba med. Det skulle renderas om man så ens petade i ett klipp samt att gjorde du några som helst inställningar i själva dator så riskerade programmen att dö/inte starta/hänga sig. Blue screen of death var väldigt vanligt. Men dom inbiten PC människa/mac "hatare" så stod man ut. I alla fall så kom tv4 jämtland på bättre tankar och införskaffade 3 nya digitalredigeringsstationer varav en fick jag. Själva hårdvaran var självklart dedikerad till sin uppgift, men kontrollmaskinen var - tadaa - mac baserad. OS 8.6 för att vara närmare sanningen, samt att det var en 1st gen G3. Givetvis under min övervakning så överklockades den maskinen och fick lite mer minne till hisnande 192 MB. Men som alla switchare så lärde jag mig snabbt konceptet "it just works".
I dag fnyser man åt de äldre OS:en men i jämförelse till win95 så var det Jesus i en uppenbarelse som kom med frälsning. Hela kontoret var för övrigt belamrad med diverse Umax kloner som förvisso funkade bra, men började bli lite för åldriga för att kunna användas till egentligt arbete.

Livet fortskred och jag råkade hamna på mitthögskolan i östersund. Av en händelse så slank jag in på en butik där dom sålde mac och fick syn på en cube. Fick den dessutom på avbetalning och det är än idag den underbaraste datorn jag någonsin använt eller suttit vid. Helt knäpptyst! Införskaffade 10.0 när den kom för jag såg dess potential tidigt. Men jisses va slött det gick. När äntligen 10.1 kom var det Jesus-time igen. Med sorg i hjärtat insåg jag att jag blev tvungen att offra cuben till förmån för en powermac 350. Även den överklockades till 450 utan problem. Den hade jag några månader tills jag flyttade till en annan stad och kom på att för pengarna jag skulle få om jag sålde macen skulle jag kunna köpa en HPD PC samt få pengar över. Sagt och gjort så blev jag en massa tusingar rikare och byggde ihop en PC. Sen så blev det som det blev med PC:n. Den skulle uppgraderas hit och dit, nya operativ installerades och efter 2 år var jag fruktansvärt less på myriaden av standarder och problem som en PC har i arv. Har säkert testat 10-15 olika operativ. Ingen ger mig klartecken på allt. UNIX, Linux, Windows, BeOS (för övrigt det BÄSTA operativet till PC), osv osv. Den som jag kunde leva med som mest var mandrake Linux. Helt ok och utnyttjar datorn bra, men tyvärr vill jag spela spel så där stöter man på patrull.
Av en händelse såg jag en annons på min nuvarande burk. En MDD Dual 867 med 1 gig ram och scsi hårddiskar. medföljde 1x120 samt 1x60 IDE till den men dom tjänar som slavar i en ftp server just nu.

Slutsatsen: Jag visste redan när jag köpte min nuvarande mac att jag skulle bli nöjd. Det känns så rätt att slippa bry sig om windowsupdate hit och dit. Antivirus, defragmentera hårddisken, ominstallera OS:et var trejde månad. Till och med såna enkla saker som att slå av datorn förefaller urlöjligt nu. Min dator går oftast 2 veckor i sträck utan problem. Men som vanligt får man gå med huvudet högt pga PC människornas osäkerhet mot mitt datorval. Fast ändå så kan dom bara klämma fram som giltig anledning att hata den; "...för den har ju bara en musknapp!"
- Märkligt! brukar jag flika in. Det var ju den första saken jag bytte ut!

Det kanske blev långt, men jag gillar att skriva.

"Citat ifrån mandrake" För den har ju bara en musknapp!"[/B]
- Märkligt! brukar jag flika in. Det var ju den första saken jag bytte ut!

Men jag kan bara ha en musknapp på min Ibook. dock så är väll en musknapp det minsta problemet. Bland det större problemet med macen är väll att hita bra fri program vara. Jag har surfat diverse sidor "http://www.google.se" men endå inte lyckats hita någon bra vettig fri ftp klient. någon som kan rekomendera än? Annars är jag mycket nöjd och glad mac ägare bara lite mera ram så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-25 18:15
Ursprungligen av yakumo:

men endå inte lyckats hita någon bra vettig fri ftp klient. någon som kan rekomendera än?

Inte gratis men Transmit från Panic är den bästa, snyggaste och mest macciga klienten enligt mig. Väl värt de pengar som den kostar.

  • Medlem
  • 2004-07-25 19:42

Första inlägget och en switcher ;)

Hej på er alla.
Jag är en gammal räv som har gått den långa vägen, atari 1024 -> Mac IIsi -> Win 3.1 486 -> Win NT PII -> W98 PII -> W98 Celeron -> W2K IBM Notebook Celeron -> WXP P4 1,7 -> PB 12" G4 1,33 Superdrive sedan 1 månad nu.

Jag jobbar med webutveckling (främst LAMP baserat och design) och har i princip alltid jobbat professionellt med PC varianter av olika slag, har med tiden dragits mer & mer till *NIX sidan eftersom det bara rullar till skillnad från Win. Men vad jag kräver av en maskin som ska gå i dagligt bruk är ett konsekvent, logiskt och stabilt GUI. Det har jag inte lyckats hitta fullt ut i Linux världen ännu. Sen har det ju också känts tveksamt att lära om till diverse mer eller mindre supportade/levande ersättningsprogram till de vanliga utvecklingsverktyg och kontorsprogram jag använder dagligen.

När jag såg att jag verkligen behövde en liten, lätt, snabbstartad, modern, pålitlig bärbar med lång batteritid som alltid skulle ligga i ryggan så började jag titta runt på olika alternativ. Min bror har alltid kört Mac (branchstandard inom foto) och en god vän jobbar på tidning med mac fullt ut så jag lånade hem en iBook 14" G3 med OSX 10.1 och lattjade rint lite grand under en vecka. Även om det var ovant så såg jag snabbt många saker som jag gillade skarpt. Dock inte designen på hårdvaran, det var lite mycket "dasslock" över det

Alltså var det PB G4 12" som lockade, att det skulle bli en Mac vara jag ganska säker på eftersom jag dessutom behövde en referensmaskin för webbjobben. Sen har jag dreglat över designen sen den första titanium 15" kom... Jag kikade på diverse alternativ i PC världen också men insåg raskt att motsvarande maskin (Sony Vaio 12") skulle bli ca 5.000 dyrare och dessutom dra med sig hela M$ paketet med alla nackdelar...

Sen, när jag äntligen fick möjlighet att ta ut HW i bonus på ett jobb så bokade jag in en PB G4 12" Superdrive, den senaste varianten med Airport och blåtand inbyggt. Det har jag inte ångrat en sekund!
Förutom att jag nu har en perfekt bärbar att jobba på när jag pendlar (2 tim tåg/dag) så har jag noterat att jag hittar färre och färre anledningar att gå upp och sätta mig framför den stationära huvudburken. Eftersom jag har trådlöst hemma på alla burkar så kommer jag ju åt alla filer jag behöver ändå.

Sen har jag raskt befolkat burken med MySQL & Zend IDE för utveckling & OpenOffice för kontorsjobb, och Gimp 2.0 för grafik, det enda jag saknar nu är en bra motsvarighet till illustrator och ett UML verktyg motsvarande Enterprise Architect från http://www.sparxsystems.com.au/ Löser jag det så är burken komplett och jag kan med gott samvete delegera P4'an till en Linuxserver i garderoben och 19" CRT skärmen kan få serva min PB istället Alla tips mottages gärna, företrädesvis Shareware eller rimliga priser. I den här världen så kan man ju faktiskt undvika piratkopior vilket också känns bra.

Det enda som stör mig är små saker som att bara ha en knapp vid touchpaden, att inte alla teckenvarianter står på tangenterna, strul att synka mellan min outlook på PC'n och Mac'en (kan bara synka telefon & Psion med PC'n (seriell kabel till PDAn och inget mjukvarustöd till telefonen)) och att jag inte fått igång att surfa via blåtand med 3G och min Nec 616. Såg dock en tråd om det här någonstans och har fått hem ett modemscript och ett filöverföringsscript som jag ska testa.

Men det ska sägas att dessa små problem jämfört med allt jag gått igenom med alla PC och Winblows installationer jag haft genom åren... baggisar!

Sen måste jag säga att stämningen här på 99mac verkar kanon!
Vi hörs/Dan

  • Oregistrerad
  • 2004-08-06 23:52
Ursprungligen av DmS:

...det enda jag saknar nu är en bra motsvarighet till illustrator och ett UML verktyg motsvarande Enterprise Architect från http://www.sparxsystems.com.au/ Löser jag det så är burken komplett...

Har du testat Poseidon från http://www.gentleware.com/?
Jag kan inte UML men har lekt lite med det programmet och tycker det verkar bra. Finns i flera olika versioner där den enklaste, Community Edition, är gratis.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-25 20:08
Ursprungligen av yakumo:

"Citat ifrån mandrake" För den har ju bara en musknapp!"[/B]
- Märkligt! brukar jag flika in. Det var ju den första saken jag bytte ut!

Men jag kan bara ha en musknapp på min Ibook. dock så är väll en musknapp det minsta problemet. Bland det större problemet med macen är väll att hita bra fri program vara. Jag har surfat diverse sidor "http://www.google.se" men endå inte lyckats hita någon bra vettig fri ftp klient. någon som kan rekomendera än? Annars är jag mycket nöjd och glad mac ägare bara lite mera ram så.

Ett ställe att hitta freeware/shareware på är Versiontracker

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-08-03 00:50

Japp...jag är switcher. Anledningen är faktiskt att Mac passar min livstil och mitt sätt at se på design och att gå sin egen väg.

Jag switchade till en Powerbook 15" för några månader sedan och är så nöjd man kan bli! Stabiliteten i OSX är vad som imponerar mest tillsammans med den snygga designen. Aldrig någonsin kommer jag gå tillbaka till the dark side. Vad som fick mig o switcha var begäret efter en bärbar dator som skulle vara just bärbar + att jag då för tillfället höll på att kräkas över allt vad XP och PC hette...!

Det är kyrkan och bröllop nästa för min PB o jag....!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-06-27 11:48

Min dator historia börgade med en C64 runt 87 tror jag det var, fick den då i present, skaffade mig sedan en Atari 520 St som jag hadde ca tre år. 93 bytte jag till en 286a som jag köpte av en polare, hadde den ca ett halvår, men skafade sedan en 486a, ny från datorbutiken. Har sedan kört wintel tills 2002 när jag börgade att leka med Linux en del, bestämde mig dock för att testa en Mac med OSX då jag hadde provat Mac på jobbet tidigare fast med OS 8.6, ville dock ge OSX en changs då jag skulle köpa ny dator, P2an börgade bli lite slö
Vart helt såld, så jag slog till på en PM G5a! Ångrar det inte, jag har nog aldrig varit så nöjd med en dator tidigare.
Nu har jag precis köpt mina första spel till Mac, Warcraft 3, Europa universalis 2 och Call of duty, har även bestält
Battlefieald 1942. Annars så använder jag datorn mest till musik.
Jaja... det var väll det, jag är ialf en mycket nöjd switcher och kommer aldrig att byta tillbaka!

jag e en switcher..hadde en Dell innan vid 2002 typ men så fick jag en ibook av min pappa för ett halv år sedan och kände hur mycket härligare och enklare mac va så jag beställde en PowerMac G4 som jag får vid 17.00 idag väntar otåligt!!

Ursprungligen av Stoffen:

jag e en switcher..hadde en Dell innan vid 2002 typ men så fick jag en ibook av min pappa för ett halv år sedan och kände hur mycket härligare och enklare mac va så jag beställde en PowerMac G4 som jag får vid 17.00 idag väntar otåligt!!

ahhh fick den idag riktigt härlig!!!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-07-08 15:08

Jag bytte i December till Mac när min PC strulade (igen). Jag har byggt och kört en rad olika Intel och AMD baserade maskiner med både Windows och diverse versioner av Linux (SuSE mest). När jag bytte till mac (en dubbel G5:a) var det egentligen mest för att jag behövde en riktigt bra videoredigeringsplattform och Final Cut Pro verkade bäst. Det tog ungefär en månad för mig att vänja mig vid OS X vilket från början kändes väldigt främmande och konstigt, steget var faktiskt större än jag trodde. Det var aldrig svårt att göra saker, de gjordes bara på en annat sätt än jag var van. Efter kanske två månader så jobbade jag lika fort på macen som på min gamla pc och idag skulle jag nog säga att jag är ännu snabbare. Det som har imponerat mest på mig är att "it just works" faktiskt stämmer, anledningen att jag får mer gjort är inte att Apples UI är så mycket bättre (det är bättre men skillnaden är inte så stor) utan att allting funkar som man förväntar sig att det ska. Numera känns det konstigt att stänga av och slå på datorn, något som jag gjorde hela tiden med min PC. Allt är inte bra men överlag så är jag väldigt nöjd med att ha bytt, jag kan inte tänka mig nu att gå tillbaka till PC och jag har redan lyckats övertala hela min familj och några vänner att byta

  • Medlem
  • 2004-07-08 17:36

Jag är väl en halv-switcher om man kan kalla det så eftersom jag fortfarande använder Windows XP och trivs med det (förutom de relativt få gånger då det krashar ). Jag behövde en bärbar dator som kunde fungera som komplement till min relativt nya stationära PC och valet föll på en iBook. Dock så väntade jag på att det skulle komma en ny iBook som jag kunde köpa direkt när den släpptes för att på så sätt få lägst pris/prestanda. När det väl kom nya iBooks hade de inte sänkt priset på dom, så istället blev det en 12" PowerBook som jag trivs mycket med efter att ha kalibrerat skärmen med SuperCal (skamligt att Apple inte kalibrerar dom rätt från början) samt bytt ut Finder mot Path Finder.

Anledningen till att det blev en Apple-dator istället för en hårdvarumässigt bättre Centrino-dator var nästan helt och hållet att jag var så imponerad av Mac OS X. Demonstrationer av Salling Clicker gjorde sitt också (köpte programmet direkt när jag fick datorn ).

  • Medlem
  • 2004-07-08 21:27

I am a switcher, and here is my story Jag körde Amiga när jag var en liten skit, men det har alltid funnits mac parallellt i mitt barndomshem, föräldrarna har alltid hållt sig till mac. Senare skaffade jag både stationär och bärbar PC med XP, Debian GNU/Linux och hela kittet... Det var inte så dumt, men jag störde mig på laptopen, många småsaker som strulade (USB och DVD-uppspelning). En dag när jag hälsade på hos mina föräldrar hade de köpt ny mac, en G5:a. Jag hade inte rört en mac sedan 1997, och jag blev helt paff när jag fick se och använda detta monster i aluminium. Det enda jag kunde göra var att sälja min PC och börja byta ut maskinparken till mac! Remember, the first step is to admit to your self that you are a switcher... Join switchaholics anonymous today!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-07-17 17:00

Fick min G5:a igår så nu är jag switcher. Har tidigare kört Mac men sen -99 haft en Win98 burk hemma.
Jobbar som Sun sysadm sen många år och anledningen till jag bytte är främst MacOS X o iLife.

Har inte kört så länge alltså, men vart lite förvånad att skrivaren och digitalkameran bara funkade direkt,
även smärtfritt att installera.

Bevaka tråden